مهلت یك هفته ای مجلس به وزیر بهداشت برای لغو دستور انحلال دانشگاه علوم پزشكی ایران
نوشته شده توسط : parsee

تجربه آزمون دستیاری و مشكلاتی كه برای آن بوجود آمد و بحث انحلال دوباره پرونده قدیمی جداسازی و منفك شدن آموزش پزشكی از وزارت بهداشت و واگذاری دوباره آن به وزارت علوم در كمیسیون آموزش باز شده است.

رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی،گفت: تجربه آزمون دستیاری و مشكلاتی كه برای آن به وجود آمد و بحث انحلال دوباره پرونده قدیمی جداسازی و منفك شدن آموزش پزشكی از وزارت بهداشت و واگذاری دوباره آن به وزارت علوم در كمیسیون آموزش باز شده است.

علی عباسپور تهرانی رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به جلسه روز گذشته كمیسیون بهداشت و كمیسیون آموزش و تحقیقات با وزیر بهداشت در مورد انحلال دانشگاه و نتایج آن گفت: در جلسه روز گذشته اعضا در ابتدا به ترتیب نظرات خود را در رابطه با انحلال این دانشگاه اعلام كردند و پس از آن نیز وزیر بهداشت دلایل این اقدام را مطرح كرد كه در اكثر مواقع نتوانست نمایندگان را قانع كند.

وی افزود: در این جلسه اكثر اعضا به وزیر بهداشت پیشنهاد لغو این دستور دادند مسوولان وزارت بهداشت اعلام كردند كه پس از بررسی هفته آینده نتیجه دقیق این بحث را مطرح می كند.

او با تاكید بر اینكه وزارت بهداشت یك هفته از مجلس شورای اسلامی زمان خواسته است،گفت: استدلال مسوولان وزارت بهداشت بر این اساس است كه این دانشگاه با دانشگاه های علوم پزشكی به صورت موازی فعالیت می كرده است كه برای جلوگیری از موازی كاری ها در بحث آموزش و پزشكی و كاهش هزینه ها اقدام به انحلال این دانشگاه كرده اند كه هم از نظر قانون و هم از نظر منطقی این اقدام نادرست است و مجلس نیز پیگیر لغو این دستور است.

وی تاكید كرد: تجربه آزمون دستیاری و مشكلاتی كه برای آن بوجود آمد و بحث انحلال دوباره پرونده قدیمی جداسازی و منفك شدن آموزش پزشكی از وزارت بهداشت و واگذاری دوباره آن به وزارت علوم در كمیسیون آموزش باز شده است.




:: موضوعات مرتبط: ایران , ,
:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : 12 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: